Gebruiksvoorwaarden van deze website


De inhoud van deze website is de intellectuele eigendom van Aapi BVBA, ingeschreven in de Kruispuntbank van Ondernemingen onder het nummer 0664.752.282, Roderveldlaan 4, 2600 Berchem, België en/of van haar contractanten (experts/partners) en is bijgevolg beschermd. Alle vormen van reproductie zijn verboden.


De gegevens op deze website worden uitsluitend verstrekt om algemene informatie te verschaffen en trends in de sector weer te geven. Ze mogen niet worden opgevat als persoonlijk advies.


AAPI stelt alles in het werk om ervoor te zorgen dat deze informatie correct is op het moment van gebruik, maar sluit niet uit dat er op enig moment onvolledige, onjuiste of verouderde informatie op deze website kan staan. Het gaat hier om een inspanningsverplichting, waardoor noch Aapi noch de editors van de bijdragen aansprakelijk kunnen worden gesteld voor eventuele fouten of onnauwkeurigheden in de verstrekte informatie, voor informatie die niet meer actueel is, of voor schade van welke aard dan ook die voortvloeit uit het gebruik van de inhoud op deze website. ​


Eventuele weglatingen en/of onnauwkeurigheden kunnen worden meegedeeld via het e-mailadres info@aapi.be waarna, indien nodig, de vereiste correcties of aanvullingen zullen worden aangebracht.


Elk geschil met betrekking tot het gebruik of de inhoud van de website zal worden beoordeeld volgens Belgisch recht en de rechtbanken van Antwerpen, afdeling Antwerpen, zullen in deze zaken bevoegd zijn. ​


Algemene voorwaarden


1. Contracterende partijen

De diensten en producten worden aangeboden door AAPI BVBA, waarvan de maatschappelijke zetel gevestigd is te 2600 Berchem (Antwerpen), Roderveldlaan 4, ingeschreven in het rechtspersonenregister van Antwerpen met ondernemingsnummer en btw-nummer BE 0664.752.282.

Aanvaarding van een aanbod of offerte houdt ook aanvaarding in van alle contractuele gebruiksvoorwaarden van AAPI-tools, -applicaties, -diensten en -software, inclusief maar niet beperkt tot de gebruiksvoorwaarden en licentie, privacybepalingen en SLA.

De Klant bevestigt dat hij AAPI BVBA alle noodzakelijke en nuttige informatie heeft verstrekt, zodat die laatste met kennis van zaken een offerte kan opstellen. De Klant bevestigt ook dat hij voldoende geïnformeerd is over de diensten en producten van AAPI BVBA en over alle softwarefuncties.
 

2. AAPI-software

AAPI heeft software ontwikkeld om voornamelijk de hr-administratie en -planning voor bedrijven te automatiseren. Die software kreeg de naam AAPI mee.

De AAPI-software bestaat uit zowel mobiele applicaties als een pc-versie en bevat verschillende modules (Add-ons) die de Klant kan kiezen en toevoegen.

AAPI biedt de volgende diensten met betrekking tot de software:

  • Een recht om de AAPI-software en de verschillende door de Klant gekozen Add-on modules te gebruiken, met inachtneming van de voorwaarden van de licentieovereenkomst.
  • Een insteldienst: de initiële configuratie en installatie van de AAPI-software, met bijvoorbeeld het aanpassen van de gebruikersinterface, integratie met andere systemen, parameterconfiguratie, inclusief het aanmaken van de gebruikersaccount en het importeren van de vereiste gegevens om de AAPI-software te starten. Tijdens de eerste implementatie van de AAPI-software maakt deze configuratiedienst noodzakelijkerwijs deel uit van het contract.
  • Een onboardingdienst, namelijk opleiding en bijstand voor de Klant op het moment dat de AAPI-software in gebruik wordt genomen. Die dienst biedt een eerste opleidingssessie voordat de gebruiker de AAPI-software gebruikt, bijstand via telefoon, e-mail en/of chatbot gedurende de eerste maand. Die onboarding kan naar keuze van de Klant online of op locatie bij de Klant plaatsvinden. Tijdens de eerste implementatie van de AAPI-software maakt die onboardingdienst noodzakelijkerwijs deel uit van het contract.
  • Een dienstenpakket met toegang tot een helpcentrum, waar de Klant het serviceniveau kan kiezen. Het basisdienstenpakket (Core Pack) is een verplicht onderdeel van het contract. Op vraag van de Klant kan een dienstenpakket van hogere kwaliteit (Advanced Pack of Expert Pack) worden geleverd, waarvan de kenmerken worden beschreven in de documentatie die samen met het voorstel of de offerte wordt verstrekt. Het door de Klant gekozen serviceniveau wordt uiteengezet in de offerte.

Daarnaast kunnen op verzoek van de Klant adviesdiensten en opleidingen worden geleverd.

De AAPI-software maakt het ook mogelijk om, op verzoek van de Klant, externe partners of dienstverleners aan te sluiten op de AAPI-software om hr-gegevens te analyseren die kunnen worden gedeeld, waardoor informatie wordt gegenereerd die waarde toevoegt aan de bedrijfsvoering.

3. Vergoedingen en facturering

3.1. De verschuldigde bedragen worden vermeld in de door de Klant aanvaarde offerte, die als bestelbon dient. De bedragen zijn altijd uitgedrukt in euro's en zijn exclusief btw en andere mogelijke belastingen.

3.2. De instel- en onboardingkosten zijn eenmalige kosten die vooraf in rekening worden gebracht. Ze moeten binnen 15 dagen door de Klant worden betaald. De instel- en onboardingdiensten worden pas geleverd na ontvangst van het factuurbedrag.

De vergoedingen voor softwarelicenties voor de AAPI-software en voor de verschillende gekozen Add-on modules en aanvullende diensten zijn periodieke vergoedingen die maandelijks worden gefactureerd. Elke begonnen maand is verschuldigd voor de volledige duur van de huidige maand. Alle verschuldigde bedragen moeten binnen 15 dagen na factuurdatum worden betaald.

Elke betwisting met betrekking tot een factuur moet binnen 8 kalenderdagen na de factuurdatum schriftelijk en aangetekend worden gericht aan het hoofdkantoor van AAPI. Anders kan de klant de factuur niet meer betwisten.

3.3. Alle terugkerende vergoedingen en kosten vermeld in de offerte of bestelbon (hierna 'basisvergoeding' genoemd) worden jaarlijks geïndexeerd op 1 januari.